Żywienie dzieci – 3 najczęściej popełniane błędy - ePozytywna Opinia

Żywienie dzieci – 3 najczęściej popełniane błędy

Choć wielu rodziców zna zasady prawidłowego żywienia, to błędy w żywieniu dzieci wciąż się pojawiają. Na zauważalne gołym okiem efekty nie trzeba, niestety, długo czekać. Nadwaga, otyłość, problemy żołądkowe, próchnica to tylko niektóre z nich. Jak karmić dziecko, by zapewnić mu wszystko, czego potrzebuje do prawidłowego rozwoju? Poniżej przedstawiamy 3 najczęstsze błędy w żywieniu dzieci.

3 najczęstsze błędy w żywieniu dzieci

Błędy w żywieniu dzieci popełniane od najmłodszych lat, odbijają się na jego zdrowiu, a także rozwoju fizycznym i intelektualnym. Skutki mogą być odczuwalne nie tylko teraz, ale również za kilka lub kilkanaście lat, dlatego tak ważne jest prawidłowe żywienie dzieci i nieutrwalanie złych nawyków żywieniowych. Sprawdź, jakie błędy w żywieniu najczęściej popełniają rodzice i… wyeliminuj je!

Przekarmianie

Pod względem rodzaju i kaloryczności spożywanych produktów, dziecięca dieta powinna być dostosowana do wieku i zapotrzebowania energetycznego. Pamiętajmy, że pojemność żołądka małego dziecka jest naprawdę niewielka. Jeśli przygotowywane porcje są zbyt duże i maluch nie jest w stanie ich zjeść, nie zmuszajmy go. Nie należy także chwalić dziecka za zjedzenie całej porcji. Dlaczego? Jedzenie nie powinno być kojarzone z karą ani nagrodą – utrwala to złe nawyki żywieniowe u dzieci i prowadzić może do nadwagi lub niedożywienia.

Brak regularności

Dzieci powinny spożywać 4-5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasu. Główne – czyli śniadanie, obiad i kolacja – powinny być najbardziej obfite, reszta to posiłki uzupełniające. Zminimalizowanie liczby posiłków lub ich zwiększenie to błędy w żywieniu dzieci, które popełniane są bardzo często. Dlaczego regularne spożywanie pokarmów jest tak istotne? Zbyt rzadkie posiłki sprawiają, że spada poziom glukozy, dziecko może być apatyczne i senne. Organizm w takiej sytuacji zaczyna magazynować tłuszcz. Z kolei zbyt duża liczba posiłków prowadzi najczęściej do spożywania nadmiernej liczby kalorii, przekraczającej  zapotrzebowanie energetyczne i skutkować może nadwagą. Pamiętaj, że posiłek to nie tylko śniadanie, obiad czy kolacja, ale wszystkie produkty spożywane w ciągu dnia – owoce podawane na spacerze, chrupki, batoniki, a nawet soki. Pojadanie między posiłkami potęguje i utrwala złe nawyki żywieniowe u dzieci.

Mało zbilansowana dieta

Posiłki serwowane dzieciom powinny być dostosowane do jego wieku, zapotrzebowania, a także… upodobań. Różnorodność wpływa na poprawę apetytu, a szeroki asortyment produktów dostarcza niezbędnych do rozwoju składników odżywczych. Aby wykluczyć złe nawyki żywieniowe u dzieci, od najmłodszych lat należy przyzwyczajać je do różnych smaków. Najczęstsze błędy w żywieniu dzieci to niedostateczna podaż mleka i produktów mlecznych, warzyw, ryb, pełnoziarnistych produktów zbożowych.

Autor: Zespół epozytywnaopinia.pl

Oceń ten wpis!

Rekomendowane produkty