Ile posiłków dziennie powinno jeść dziecko? - ePozytywna Opinia

Ile posiłków dziennie powinno jeść dziecko?

Zastanawiasz się, ile powinno jeść dziecko, by prawidłowo się rozwijać? Lepiej, żeby jadło więcej czy mniej? Wiele mam zadaje sobie te pytania. Kluczem jest nie ilość, a częstotliwość przyjmowania pokarmów. Dowiedz się, ile posiłków powinno jeść dziecko i zapewnij swojemu maluchowi wszystko to, czego potrzebuje do prawidłowego rozwoju!

Ile posiłków dziennie powinno jeść dziecko?

Twoja pociecha jest wciąż głodna? A może nie ma apetytu? Nie wiesz, ile posiłków dziennie powinno jeść dziecko? Prawidłowe żywienie ma duży wpływ na jego rozwój. Dzieci powinny spożywać 4-5 posiłków dziennie, zróżnicowanych pod względem kaloryczności, a także wartości odżywczych. Są to:

  1. śniadanie
  2. II śniadanie
  3. obiad
  4. podwieczorek
  5. kolacja

Główne, podstawowe posiłki to: śniadanie, obiad i kolacja, reszta to posiłki uzupełniające. Dieta dziecka powinna być zróżnicowana, aby dostarczyć mu wszystkich niezbędnych wartości odżywczych, a posiłki spożywane regularnie. Zbyt duże odstępy i bardziej obfite posiłki sprawią, że organizm zaczyna gromadzić tłuszcz, spada także poziom glukozy. W efekcie dzieci stają się senne i apatyczne, brak im siły i chęci do nauki lub zabawy. Jak często powinno jeść dziecko? Podziel jego dzień na 5 równych części i zaplanuj posiłki regularnie. Pamiętaj, że śniadanie powinno zjeść do godziny po wstaniu, kolację zaś na 2-3 godziny przed snem.

Czy przekąska to posiłek?

Do planowanej godziny posiłku zostało jeszcze trochę czasu, a Twoje dziecko sygnalizuje, że już jest głodne? Przekąski nie są zakazane, należy jednak pamiętać, by podawać je z umiarem. Polecane są produkty zawierające białko, tłuszcze nienasycone, węglowodany złożone, witaminy. Dobrym przykładem są warzywa lub owoce, ew. naturalne soki – najlepiej wyciskane razem z miąższem.

Zrezygnuj z podawania batoników, słonych przekąsek i produktów zawierających konserwanty. Ich nadmierne spożycie prowadzi nie tylko do nadwagi czy problemów żołądkowych, ale może być także przyczyną cukrzycy, alergii pokarmowych czy próchnicy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat, zapraszamy do przeczytania artykułu: Wartościowe przekąski w diecie dziecka.

Co powinno jeść dziecko?

Nie wiesz, jak skomponować dietę dla swojego maluszka? Przydatny może okazać się tzw. talerz żywieniowy, który ukazuje rekomendowane porcje w odniesieniu do konkretnej grupy produktów. W jadłospisie dziecka powinny znaleźć się:

  • produkty białkowe: 4-5 porcji
  • produkty zbożowe: 5 porcji
  • warzywa: 5 porcji
  • owoce: 4 porcje
  • tłuszcze 1-2 porcje

Pamiętaj! Soki to też posiłek! Maluchowi do picia podawaj wodę.

Autor: Zespół epozytywnaopinia.pl

Oceń ten wpis!

Rekomendowane produkty